Med rätt att utvecklas i en skola för alla – ny artikel i nämnaren

I Karlstads kommun drivs ett utvecklingsprojekt vars mål är att utveckla verksamheten med fokus på att elever med särskild begåvning ska finna mening och ges bättre möjlighet att utveckla sin kunskap. Projektet pågår 2015-2018 och involverar 17 lärare från grundskolan. I projektet arbetar man med allt från en gemensam syn på särskild begåvning – och specifikt särskild matematisk begåvning  – till att identifiera och komma förbi problem som upplevs i verksamheten,  pröva ut och arbeta fram lämpliga matematikproblem, och utveckla kompetensen att arbeta med differentierad undervisning med avseende på innehåll, arbetssätt, resultat och lärmiljö. Läs projektledare Elisabet Mellroths artikel – Med rätt att utvecklas i en skola för alla – ett skolutvecklingsprojekt i Karlstad – om detta viktiga arbete.