Konferens: Ta del av ett kunskapslyft om särskild begåvning

Varmt välkommen till Jönköping och en konferens om särskild begåvning! Här får du ta del av värdefulla insikter från flera kunniga talare om hur förskolan, grundskolan och gymnasiet på ett bättre sätt kan stötta barn och elever med särskild begåvning.

Nationella och internationella talare är inbjudna till Jönköpings kommuns konferens för att ge dig en bra introduktion och inblick i området. De kommer leda föreläsningar och seminarier där du får ta del av deras erfarenheter, forskningsrön, goda exempel med mera.

Efter föreläsningarna kan du stanna kvar och mingla med deltagare och talare. Här får du chansen att dela insikter från dagen och skapa nya bekantskaper och nätverk som kan vara till nytta i ditt fortsatta arbete inom området.

Notera att det finns föreläsare som har ett särskilt intresse för vad vi kan göra för särskilt begåvade inom matematik.

Läs mer om konferensen och anmälan här.