Mensa bjuder in till fortbildningsdag i Örebro om särskilt begåvade barn och unga

Onsdagen den 8 maj finns möjligheten att vara med på en mycket prisvärd fortbildningsdag,  om särskilt begåvade barn och unga, som anordnas av Mensa Gifted Children Program.

Du får möjlighet att lyssna på flera framstående föreläsare, däribland Jenny Åkerman, Pia Rehn, Caroline Sims, samt innovativa skolledare. De kommer att dela med sig av sina kunskaper om vad särskild begåvning innebär, hur man upptäcker, stöttar och utmanar dessa elever, samt vad skolan kan göra för att främja deras utveckling.

Evenemanget är primärt riktat mot skolpersonal men är också öppet för allmänheten.

Plats: Scandic Grand Örebro
Datum och tid: 8 maj 2024 klockan 13.00-18.30
Kostnad: 140 kr, betalning via Swish i samband med anmälan

Läs mer om inbjudan och anmälan (sista anmälningsdag 5/5) på följande länk